JellyPages.com

me mrs.ss ^^

me mrs.ss ^^

Monday, 18 February 2013

#aku cinta dia


cinta kpda ALLAH SWT sngt berbeza segalanya
saat cinta kpda manusia membawa kesedihan, 
hnya cinta kpda ALLAH SWT membawa kedamaian~
saat cinta namusia membawa kehancuran,
hnya kpda ALLAH membawa kebahagiaan~
sebaliknya, cinta kpd ALLAH adalah sebenar2 cinta yang hakiki 
yang pasti membawa bahagia tika di dunia dan di akhirat kelak~

kerna itulah apabila kekuatan cinta kpda ALLAH melebihi segalanya
manusia tidak akan takut untuk berdepan dengan kegagalan cinta sesama insan~
kecintaan yang mendalam kpda ALLAH tidak akan membuatkan seseorang itu terburu2 utk melafazkan kata cintanya kpda orng yg tersayang~

AKU CINTA DIA
 lahir dari kesedaran bahawa cinta kpda ALLAH adalah 
sebaik2 cinta yang harus dimiliki oleh manusia~
namun, kadang kala kesedaran ini sukar diterjemah dalam ayat biasa,
lantas golongan remaja terutamnya, 
gagal utk memahami pengertian cinta kpda ALLAH itu sebenarnya~
cinta kpda insan lebih kpda sesuatu yang melalaikan, 
sedangkan cinta kpda ALLAH bakal memberi 
KETENANGAN, KEDAMAIAN DAN KEBAHAGIAAN~

namun, tidak dapat di nafikan bahawa setiap insan 
memiliki perasaan cinta yang amat indah,
ingin di cintai dan mencintai dan mahu cinta yang amat indah~
manusia ingin d cintai dan mencintai dan cinta mereka berakhir dengan perkhawinan~

tetapi cinta yang indah itu kadang kala sangat menakutkan,
kerana KEGAGALAN cinta menjadikan insan merana dan berasa hidup tidak sudah bermakna~
maka jadilah cinta itu sebagai kepahitan yang begitu mengecewakan dan menyakitkan perasaan kita~

AKU CINTA DIA~
CINTAILAH ALLAH SWT N RASUL SEBELUM KITA MENCINTAI SESAMA MANUSIA~
JIKA KITA SUDAH MENCINTAI KEDUA2NYA,
MAKA TIDAK ADA LAGI PERASAAN TAKUT UNTUK MERASAI CINTA MANUSIA ITU~
INDAHNYA CINTA JIKA KITA BERLANDASKAN JALAN YANG BENAR~

Friday, 15 February 2013

#muhasabah diri

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM.....
DGN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH DAN MAHA PENYAYANG

ALHAMDULILLAH~
syukur ke hadrat ILLAHI dgn limpah kurnia Nya
aku msh bernafas lagi~
sejak seminggu yg lepas ati ini sayu jika d kenang kembali dosa2 yg telah aku lakukan~
mungkin nikmat ALLAH dan juga ALLAH telah memberi petunjuk tuk membuka mata dan hati ini agar terus sujud kepada Mu~

YA ALLAH, trima la ibadat ku, trima laa amalan ku, trima la taubatku~
hnya kpda Mu aku berserah, 
hnya kpda Mu aku memohon perlindungan, 
hnya kpda Mu aku meminta, 
hnya kpda Mu aku mengadu dan 
hnya kpda Mu aku bersujud~
begitu sayu n rendah nya ati dan  dri ini jika trus sujud kpda Mu ya ALLAH~

YA ALLAH, lindungi laa kedua ibu bapa ku~
YA ALLAH, panjangkan laa usia kedua ibu bapaku~
YA ALLAH, kasihani la kedua ibu bapa ku seperti mn mereka mengasihani ku sejak kecil~
tiada lain yg di sembah melainkan engkau ya ALLAH~


aku x mampu ungkapkan dgn kata2~
aku hnya mampu coretkan dlm blog ini~
sejak seminggu lps aku terasa nikmat yg ALLAH berikan kpda ku~
aku x putus2 trus sujud n berdoa kpda Nya di kala hati ini terasa sngt sunyi dan kosong~
benarla cinta kpda ILLAHI bgtu jauh beza sekali jika d bandingkan kita mencintai manusia~
apa erti semua ini ya ALLAH??
engkau sentiasa memberi kan aku semangat itu untuk trus bangkit dr dosa2 yg telah aku lakukan dahulu~

Ya ALLAH jika benar cinta kpda Mu kekal dan abadi,
ku memohon tuk trus tunduk kpda Mu Ya ALLAH~
berilah aku ketenangan hati, 
berilah aku merasai sedikit kebahagian itu Ya ALLAH agar aku x merasa sunyi~
jika dgn hnya mencintai Mu dpt memberi sinar kpda ku, ku mohon agar diri ini tidak hanyut lagi dgn kelekaan duniawi ini~
aminnn ya rabbal alaminnn~~



#santapan minda #pesan diri untuk diriku

*Ingat Allah banyak2 yea....

*Hati sedih, Allah tempat mengadu → Hati susah, Allah tempat meminta → Hati gembira, Allah tempat bersyukur → Allah Maha Mendengar 

*Selalu Ada HARAPAN Bagi Mereka Yang BERDOA, Dan Selalu Ada JALAN Bagi Mereka Yang BERUSAHA

*Kalau tak dapat terima sesuatu dakwah atau teguran, itu tanda hati keras. Tapi sekeras-keras hati, boleh dilembutkan dengan ayat Al Quran :)

*Ya Allah. Jika ini memang jalanku, mudahkanlah. Jika bukan jalanku, tegurlah aku dgn caraMu n berikan aku petunjukMu. Amin..

*Setiap manusia dikenakan BALA, tak da siapa yg terkecuali..
Sentiasa kenang dosa kita..dan bertaubat !
Allah MAHA PENGAMPUN..

*CINTA ITU FITRAH...
Kejar cinta manusia? erm.. rasanya x perlu.. kalau dah jatuh hati kat makhluk-Nya.. mintalah kepada Sang Penciptanya..
Kejar cinta Allah dahulu.. InsyaAllah.. cinta yang lain bakal menyusul dgn Izin-Nya.. 
Ingat.., kita bukan hamba cinta.. ttp,.. kita HAMBA ALLAH..
Jadi., agungkanlah cinta Allah..

* Jangan paksa diri untuk bercinta,
Ia akan datang sendiri bila tiba masanya..

Yang penting sayangi diri sendiri terlebih dahulu..
Letak cinta Allah dan Rasul dalam hati, sebelum ingin bercinta dengan manusia


*Kata AYAH kepada anak perempuannya :
"Lelaki itu bukan untuk DIBANDING-BANDINGKAN ketampanan wajah dan DIMAINKAN hatinya, sebaliknya untuk MEMIMPIN IMAN DAN TAQWAMU.."

*Kata IBU kepada anak lelakinya :
"Perempuan itu bukan untuk DIREBUT CINTANYA dan DIMEGAH-MEGAHKAN kecantikannya, sebaliknya untuk kamu LINDUNGI MARUAH DAN KEHORMATANNYA.."

*syurga di bawah telapak kaki ibu. so, janganlah sesekali anda menyakiti hati ibu 

*Jangan malu nak brubah. Biarlah org nk ckp kita bajet alim ke ustaz/ustazah ke. Sekurang2 nya kita sedar kita banyak dosa dari makin lalai.

Utamakan pandangan Allah dari pandangan Manusia. Tabarakallah..





Monday, 4 February 2013

3 hari duk hotel #kursus asas bisnis


assalamualaikum~
hari ne mrs.saida saing nak cita skit pengalaman berkursus 3 hari d QUALITY HOTEL, SHAH ALAM~
fuyooooo!! duk hotel bayannnn~hahahaa
memang strategik kedudukan hotel ne~
tgh2 shopping mall!!
kiri kanan depan belakang shopping malll!!
puhhh!! hohoooo!
oke2, time kursus bnyk input n output yg sya dpt~
ne slh 1 laa strategik tuk aku lbh kedepan n bijak mengatur dlm mngusaha kn bisnis~
memang x slh laaa aku dtng kursus ne~
kena2 lg dgn minat sngt gan bisnis ne~
in sah ALLAH dgn izin ALLAH sya akan usha kn bisnis if daa hbs study nti~
doa2 kn yer kawan2~ ^___^

~~~~> jom tgk2 gmbr kat bw ne, sepanjang berada d Quality Hotel, shah alam~ 






sekitar dlm dewan~







taraaaaa!! nmpk x kek tu?? 3 ari berturut2 keja aku mkn kek saja~! 
gilaaaa laaaa~
dpt rasakan berat aku naik 5 kila dlm msa 3 hari, hahahaa!!!
apa tidak, sehari 5 kali d bg mkn, terbaik laaa sngt!!
hilang diet o0ooo!! 0.o






ne laa keja aku time free~
mkn n mkn lagi~!!
lalalalaaaaaa ^__^

oke kat bw ne orng2 yg gila gmbr!
pntang kalu x begmbr!
hahahaaa~








me as mrs.saida saing, mrs.bunga asyiqin n mrs.jannah
geng gila gmbr!! hahaaha







paling sya suka pasal gmbr ne, member kata sya mcm heliza helmi~!
ayoyoooo!! perasan sudaa!!! lalalaalaaa


taraaaaaaa!! who is my mr.secret?????

tggu n lihat jak~~~ ^__^


oke done 4 today!
enjoy, seronok, happy, excited n segala2nya laaa~
happy join kursus ne~
sweet memory kursus asas keusahawanan 1-3 february in Quality Hotel, Shah Alam ~!