JellyPages.com

me mrs.ss ^^

me mrs.ss ^^

Friday 15 February 2013

#muhasabah diri

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM.....
DGN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH DAN MAHA PENYAYANG

ALHAMDULILLAH~
syukur ke hadrat ILLAHI dgn limpah kurnia Nya
aku msh bernafas lagi~
sejak seminggu yg lepas ati ini sayu jika d kenang kembali dosa2 yg telah aku lakukan~
mungkin nikmat ALLAH dan juga ALLAH telah memberi petunjuk tuk membuka mata dan hati ini agar terus sujud kepada Mu~

YA ALLAH, trima la ibadat ku, trima laa amalan ku, trima la taubatku~
hnya kpda Mu aku berserah, 
hnya kpda Mu aku memohon perlindungan, 
hnya kpda Mu aku meminta, 
hnya kpda Mu aku mengadu dan 
hnya kpda Mu aku bersujud~
begitu sayu n rendah nya ati dan  dri ini jika trus sujud kpda Mu ya ALLAH~

YA ALLAH, lindungi laa kedua ibu bapa ku~
YA ALLAH, panjangkan laa usia kedua ibu bapaku~
YA ALLAH, kasihani la kedua ibu bapa ku seperti mn mereka mengasihani ku sejak kecil~
tiada lain yg di sembah melainkan engkau ya ALLAH~


aku x mampu ungkapkan dgn kata2~
aku hnya mampu coretkan dlm blog ini~
sejak seminggu lps aku terasa nikmat yg ALLAH berikan kpda ku~
aku x putus2 trus sujud n berdoa kpda Nya di kala hati ini terasa sngt sunyi dan kosong~
benarla cinta kpda ILLAHI bgtu jauh beza sekali jika d bandingkan kita mencintai manusia~
apa erti semua ini ya ALLAH??
engkau sentiasa memberi kan aku semangat itu untuk trus bangkit dr dosa2 yg telah aku lakukan dahulu~

Ya ALLAH jika benar cinta kpda Mu kekal dan abadi,
ku memohon tuk trus tunduk kpda Mu Ya ALLAH~
berilah aku ketenangan hati, 
berilah aku merasai sedikit kebahagian itu Ya ALLAH agar aku x merasa sunyi~
jika dgn hnya mencintai Mu dpt memberi sinar kpda ku, ku mohon agar diri ini tidak hanyut lagi dgn kelekaan duniawi ini~
aminnn ya rabbal alaminnn~~



#santapan minda #pesan diri untuk diriku

*Ingat Allah banyak2 yea....

*Hati sedih, Allah tempat mengadu → Hati susah, Allah tempat meminta → Hati gembira, Allah tempat bersyukur → Allah Maha Mendengar 

*Selalu Ada HARAPAN Bagi Mereka Yang BERDOA, Dan Selalu Ada JALAN Bagi Mereka Yang BERUSAHA

*Kalau tak dapat terima sesuatu dakwah atau teguran, itu tanda hati keras. Tapi sekeras-keras hati, boleh dilembutkan dengan ayat Al Quran :)

*Ya Allah. Jika ini memang jalanku, mudahkanlah. Jika bukan jalanku, tegurlah aku dgn caraMu n berikan aku petunjukMu. Amin..

*Setiap manusia dikenakan BALA, tak da siapa yg terkecuali..
Sentiasa kenang dosa kita..dan bertaubat !
Allah MAHA PENGAMPUN..

*CINTA ITU FITRAH...
Kejar cinta manusia? erm.. rasanya x perlu.. kalau dah jatuh hati kat makhluk-Nya.. mintalah kepada Sang Penciptanya..
Kejar cinta Allah dahulu.. InsyaAllah.. cinta yang lain bakal menyusul dgn Izin-Nya.. 
Ingat.., kita bukan hamba cinta.. ttp,.. kita HAMBA ALLAH..
Jadi., agungkanlah cinta Allah..

* Jangan paksa diri untuk bercinta,
Ia akan datang sendiri bila tiba masanya..

Yang penting sayangi diri sendiri terlebih dahulu..
Letak cinta Allah dan Rasul dalam hati, sebelum ingin bercinta dengan manusia


*Kata AYAH kepada anak perempuannya :
"Lelaki itu bukan untuk DIBANDING-BANDINGKAN ketampanan wajah dan DIMAINKAN hatinya, sebaliknya untuk MEMIMPIN IMAN DAN TAQWAMU.."

*Kata IBU kepada anak lelakinya :
"Perempuan itu bukan untuk DIREBUT CINTANYA dan DIMEGAH-MEGAHKAN kecantikannya, sebaliknya untuk kamu LINDUNGI MARUAH DAN KEHORMATANNYA.."

*syurga di bawah telapak kaki ibu. so, janganlah sesekali anda menyakiti hati ibu 

*Jangan malu nak brubah. Biarlah org nk ckp kita bajet alim ke ustaz/ustazah ke. Sekurang2 nya kita sedar kita banyak dosa dari makin lalai.

Utamakan pandangan Allah dari pandangan Manusia. Tabarakallah..





No comments:

Post a Comment