JellyPages.com

me mrs.ss ^^

me mrs.ss ^^

Saturday 5 January 2013

aku mahu pulang


hari ne bersamaan 6 januari 2013~
yaa ari ne la aku akan melangkah pulang ke UPSI~
sepanjang 2 minggu aku menghabiskan masa d kampung d akhir tahun 2012~
bgtu bnyk kenangan d thn 2012 ne tercipta~
apapun, jadikan tahun 2013 ne sebagai medan perjuangan untuk mencapai cita2~
in sah ALLAH tahun 2013 ne aku lebih bersikap matang dan dapat memperbaiki diri yg lebih baik
serta jadi insan yang sentiasa bertakwa ingat kpda ALLAH~
aminn~

jangan terlalu mngharap, kelak merana laa dri~
ne laa yg mampu aku ucapkan~
aku terlalu mngarap kn sesuatu gni laa akn jadi~
cuba utk buang jauh perasaan tu tp smpai ke ari ne xdpt~
ya ALLAH aku mohon pada mu, jauhi laa aku perasaan ini~
daa msuk 5 ari ne jadi mn ne, hingga pagi ne aku rsa bad mood~
ne laa sikap ku yg aku x bole buang jauh~
terlalu mngharap if bnda tu da berkenan d ati~
kalu laa aku x dpt memiliki aku mohon ya ALLAH jauhi laa dari aku~
andai bnda tu jd miliki ku ku mohon dekat kn dgn aku~~
saat2 aku mo tggl kn sabah ne plak yg berlaku~
apa hikmah semua ne ALLAH??
beri aku petunjuk mu sebelum aku melangkah pergi~~
ku mohon sngt2~
beri aku jawapn semua ne~~
alahai
ada2 jaa bhaa~

ermmm.... 
apapun, semoga perjalanan pulang ke upsi dipermudahkan n selamat sampai~
perjuangan harus d teruskan! yeaahhhh!! :)


1 ilmu yg ingin d kongsi, baik tuk dri n kpda yg sedang membaca ~~~~>



::..ALLAH CEMBURU..::


¸.•❤ Awak sedang asyik berbalas SMS dengan seseorang yang BUKAN mahram? 
¸.•❤ Awak sedang ternanti-nanti PANGGILAN dari si dia? 
¸.•❤ Awak sedang MENUNGGU saat-saat dapat bertembung dengan nya? 
¸.•❤ Awak sedang memilih BAJU yang paling MENARIK untuk keluar DATING bersamanya?

Emm...jika jawapannya YA, awak sedang membuat Kekasih Agung awak SANGAT CEMBURU....

(¯`*•.¸ Berkata Ibn Qayyim al-Jawziyyah :”ALLAH SWT CEMBURU terhadap HATI HAMBANya yang mengabaikan cinta, harap dan takut kepadaNya, dan ada sesuatu yang LAIN dalam hatinya selain DIA...”¸.•'´ ¯) ♥

Kecemburuan ALLAH SWT langsung tidak menunjukkan KERENDAHAN atau DIA MEMERLUKAN kita… Maha Suci ALLAH daripada sebarang SIFAT KEKURANGAN… Cemburu ALLAH ialah TANDA BESARnya cinta Yang Maha Pengasih dan Penyayang terhadap hambaNya… Dia TIDAK memerlukan kita… DIA tidak luak dengan kelalaian kita, Tidak terjejas TANPA cinta kita…

DIA cemburukan HATI kita yang meletakkan CINTA LAIN lebih AGUNG daripadaNYA kerana DIA SAYANGkan kita… DIA tidak mahu kita menempah jalan SENGSARA... DIA menawarkan cinta yang TIDAK pernah mengenal KECEWA… Inilah HAKIKAT CINTA yang Agung…


No comments:

Post a Comment